Segít a Nebuló az Integrációban –
sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja Kalocsán

usztlogo

A Kalocsai Nebuló Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény „Segít a Nebuló az Integrációban – sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja Kalocsán" című, TÁMOP-3.4.2.A-11/2-2012-0006 azonosító számú pályázata konzorciumi együttműködés keretében támogatásban részesül.

A projekt célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő, illetve közvetve érintett intézmények közötti együttműködés olyan szintet érjen el, ami alkalmassá teszi őket az inkluzív nevelés megvalósítására, közösen képesek legyenek megújítani, bővíteni pedagógiai gyakorlataikat, meg tudják valósítani a gyermekek körében megnyilvánuló képességbeli és tanulási szükségleteihez való alkalmazkodást.

A fentiekből adódóan a Kalocsai Nebuló EGYMI vezetése, felismerve a probléma súlyát a városi intézményekkel partnerségben egy átfogó integrációs programot dolgozott ki e pályázat keretében, ami jelentős mérföldkő lehet a helyi oktatási nehézségek leküzdésében. Intézményünk mellett a pályázatban részt vevő intézmény a térségi óvoda, bölcsőde és általános iskola, valamint a két, szakirányú képzést nyújtó középiskola.

Az öt, Kalocsán működő konzorciumi tagintézmény pedagógusai, a Kalocsai Nebuló EGYMI vezetésével kiemelkedő szerepet vállalnak a Kalocsán élő SNI gyermekek fejlesztéséhez szükséges szakmai tudás elsajátításával és alkalmazásával. A projekt kapcsán megvalósuló képzéseken, programokon és munkacsoportokon részt vevő szakmai gárda lehetőséget kap az SNI integráció területén végzett munkájuk fejlesztésére és a hazai jó gyakorlatok adaptálására, amelyekhez színvonalas, új fejlesztő eszközök is társulnak.

A gyógypedagógiai intézmények szakmai megújulása érdekében cél, hogy az oktatási alapfunkciók mellett megjelenjenek azok a tevékenységek, amelyek csökkentik a különnevelés kedvezőtlen hatásait, elősegítik az együttnevelést, a társadalmi integrációt, valamint, hogy ezek az intézmények integrálható tanulóikat felkészítsék a többségi iskolákba való átmenetre, folyamatos támogatást nyújtsanak az együttnevelésben részt vevők számára, annak érdekében, hogy az integráció bármely formája a lehető legjobb minőségben valósulhasson meg. Az átvezetés és befogadás minőségi megvalósítása csak az intézmények pedagógusainak optimális együttműködésével, az érintett valamennyi szereplő aktív bevonásával, részvételével, a pedagógiai környezet, eszközrendszer megújításával lehetséges.

A közoktatási intézmények együttműködése egyéni felkészítésekkel, átvezetési programok megvalósításával hozzájárul a fogyatékossággal élő fiatalok életminőségének javításához, iskolai és munkaerőpiaci sikerességhez. A kalocsai Esélyt a Teljes Életre Egyesület fogyatékos emberek képviseletéből származó érdekvédelmi tapasztalatai nyújthatnak segítséget ahhoz, hogy a sajátos nevelési igényű gyerekek nagyobb esélyekkel vágjanak a felnőtt létbe, illetve szüleiknek is támaszt nyújtson bizonyos kérdésekben.

A pályázat segítségével az inkluzív nevelést erősítő, életpályát befolyásoló egyénre szóló tanulási utak, átvezetési programok alakulhatnak ki, valamint az átvezetési programokban résztevő sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók utánkövetése, további gondozása és mentorálása is megvalósulhat.

Ennek köszönhetően az intézmények pedagógiai módszerei, tanulásszervezési eljárásai megújulhatnak, amik pedagógiai gyakorlatukba is beépülnek.​

umfttablafolyoso

Közreműködő szervezet​: ​

nfu logoumft logo

 

Egyszerűsített költségvetés