A szakkör kiemelt célja, feladata:

  • Az asszociatív-, a megértő-, és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése.
  • A gondolkodás kifejező eszköze a beszéd és a nyelv, ezáltal a tanulók
  • kifejezőkészsége és szókincse is fejlődik, továbbá fejleszti az intelligenciát, és
  • elősegíti a probléma megoldást.
  • Képesek legyenek a tanulók felismerni a dolgok lényegét, a feladat által kínált
  • lehetőségeket, és azok közül kiválasztani a megfelelőt, célravezetőt.
  • Szabályfeladatok esetén képesek legyenek meglátni a szabályokat, megérteni és
  • alkalmazni azokat.
  • Szöveges feladatoknál a tanulók értsék meg az adott szöveget, lássák meg a lényeget,
  • ismerjék fel az ok-okozati összefüggéseket.
  • Képesek legyenek kapott képek, vagy mondatok alapján a helyes sorrend felállítására,
  • amelynek segítségével fejlesztik a vizuális észlelésüket és figyelmüket, a síkbani-,
  • térbeni-, és időbeni tájékozódásukat.
  • A matematika tantárgy bizonyos témaköreit könnyebben megértik, megtanulják a
  • tanulók.

Néhány szakköri téma: sudoku, malomjáték, szöveges logikai feladatok, sor-, és sorozat, szabályfelismerési feladatok - számrejtvények, bűvös négyszög és csillag, képes feladatok- időbeli tájékozódás, variáció, kombinatorika, igaz-hamis állítások, logikai játékok, fejlesztő társasjátékok, vicces fejtörők stb,