A szakkör kiemelt célja, feladata:
- Az asszociatív-, a megértő-, és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése.
- A gondolkodás kifejező eszköze a beszéd és a nyelv, ezáltal a tanulók
- kifejezőkészsége és szókincse is fejlődik, továbbá fejleszti az intelligenciát, és
- elősegíti a probléma megoldást.
- Képesek legyenek a tanulók felismerni a dolgok lényegét, a feladat által kínált
- lehetőségeket, és azok közül kiválasztani a megfelelőt, célravezetőt.
- Szabályfeladatok esetén képesek legyenek meglátni a szabályokat, megérteni és
- alkalmazni azokat.
- Szöveges feladatoknál a tanulók értsék meg az adott szöveget, lássák meg a lényeget,
- ismerjék fel az ok-okozati összefüggéseket.
- Képesek legyenek kapott képek, vagy mondatok alapján a helyes sorrend felállítására,
- amelynek segítségével fejlesztik a vizuális észlelésüket és figyelmüket, a síkbani-,
- térbeni-, és időbeni tájékozódásukat.
- A matematika tantárgy bizonyos témaköreit könnyebben megértik, megtanulják a
- tanulók.
Néhány szakköri téma: sudoku, malomjáték, szöveges logikai feladatok, sor-, és sorozat, szabályfelismerési feladatok - számrejtvények, bűvös négyszög és csillag, képes feladatok- időbeli tájékozódás, variáció, kombinatorika, igaz-hamis állítások, logikai játékok, fejlesztő társasjátékok, vicces fejtörők stb,